klantcase
Jattend als Picasso je nieuwe teamrol binnen de organisatie vormgeven
?
De vraag
Een nieuwe organisatie-indeling bij het Kadaster betekende voor de marketingafdeling ineens dat het team 'kaderstellend werd voor klant en dienstverlening'. Klinkt mooi, maar, laten we eerlijk zijn, ook wel een beetje vaag. En dan? Hoe wil je die nieuwe rol invullen? Welk type kaders wil je hanteren en welke middelen zet je in om dit zo goed mogelijk te kunnen doen?
De kunstenaarsaanpak
Het team ging in een workshop van een dagdeel in verschillende oefeningen aan de slag met deze vraag. Kunst èn het denken als een kunstenaar werden ingezet om hier frisse, vernieuwende inzichten voor te krijgen.
​
De groep heeft open-ended gewerkt à la Marina Abramovic.
Is oprecht nieuwsgierig geweest als Damien Hirst in het observeren van een kunstwerk en het terugvertalen van die observaties naar hun vraag.
En heeft 'gejat' als Picasso door te kijken hoe andere professies omgaan met hun kaderstellende rol.
' Wauw, wat een gave ochtend met veel inspiratie en verschillende perspectieven op klantkaders. Mooie energie in de groep en veel handvatten voor een vervolg. Dank je wel voor het beschikbaar stellen van je studio. Echt super, dus een oprecht gemeend en dik verdiend compliment!'
Irene de Both
hoofd Marketing, Kadaster
!
Het resultaat
Aan het einde van de workshop had het team de contouren voor de invulling van hun nieuwe rol staan en veel nieuwe ideeën voor te gebruiken middelen om die rol in te kunnen vullen