top of page

' Kunst kan organisaties en mensen die zichzelf willen blijven ontwikkelen eens radicaal anders naar vernieuwing laten kijken. Vanuit een compleet ander perspectief. En dat geeft nieuwe ideeën voor innovatie'

​

Janine JAS

We leven in een wereld van wicked problems. Oude oplossingen voor allerlei vraagstukken voldoen niet meer. Onze huidige werkelijkheid vraagt van ons dat we compleet anders kijken naar en denken over ons werk, onze onderneming en ons handelen.
ART based INNOVATION is een methode die de creativiteit van het 'kunstenaarsdenken' naar het bedrijfsleven en de overheid brengt.

Afbeelding_characteristics.png
Afbeelding_tekst_ABI.png

ART based INNOVATION

ART based INNOVATION is een JAS-methodiek waarbij kunst ingezet wordt om eens radicaal anders naar organisatievraagstukken, veranderopgaven en innovatie te kijken. Door vanuit een ander perspectief te kijken, groeit je creatieve vermogen en krijg je nieuwe, frisse ideeën en inspiratie voor toepassingen, innovaties of verdienmodellen.

​

Voor wie is het?

Bedrijven, (semi)overheidsinstellingen en ondernemers die zichzelf willen blijven verbeteren en willen blijven leren. Die bijvoorbeeld maatschappelijk ondernemen een boost willen geven, voor complexe veranderopgaven staan, meer impact willen maken of vragen hebben als bijvoorbeeld:

  • hoe kan ik meer duurzaam ondernemen?

  • hoe kom ik tot product- of dienstinnovatie?

  • hoe vernieuw ik mijn processen of organiseer ik mijn bedrijfsonderdeel op een andere manier?

  • hoe zet ik mijn eigen impactonderneming op?

  • hoe kan ik maatschappelijk innoveren?

  • hoe creëer ik binnen mijn organisatie een innovatieve mindset?

​

Hoe werkt het?

JAS biedt programma's aan, die zowel individueel als met organisatieteams gevolgd kunnen worden:
 

profiel_foto_facebook.jpg
tekst_AFI_22okt21.png

ART for IMPACT

' Kunst is volgens mij nog steeds het krachtigste middel om mensen zich bewust te laten worden van wat er in de wereld gebeurt'

​

Janine JAS

ART for IMPACT is JAS-kunst met een duidelijke boodschap. Het werk stelt de toeschouwer een kritische vraag, maakt hem/haar bewust van een maatschappelijk vraagstuk. En zet aan tot nadenken over waarom dingen in de wereld zijn zoals ze zijn en hoe vreemd dat soms is.

​

​

​

​

Scherm­afbeelding 2022-12-14 om 12.02.28.png

the Value of Arts for Business

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat de inzet van kunst als een serieuze managementtool bij organisatie challenges een belangrijke bijdrage levert aan de emotionele kennis & capaciteiten van een organisatie en zo de resultaten van teams en organisaties en de waarde die zij leveren voor haar stakeholders, doet toenemen.

' Emotionele skills gaan het verschil maken in het leveren van nieuwe waarde in deze 21ste eeuw'

​

Janine JAS

bottom of page